Dit is een proefversie, er is een eenmalige permanente in-app-aankoop om alles te ontgrendelen:
De beperkte functies zijn:
- ongedaan maken/opnieuw uitvoeren beperkt tot 4 acties
- één laag per object
- geen export
- beperkt intern projectbeheer (kan project niet opnieuw openen)
• Beeldhouwgereedschappen
Met klei, plat maken, glad maken, maskeren en vele andere penselen kunt u geef vorm aan uw creatie.
U kunt ook het trim booleaanse snijgereedschap gebruiken met lasso, rechthoek en andere vormen, voor harde oppervlakken.
• Lijnaanpassing
Falloff, alfa's, tegelwerk, potlooddruk en andere lijnparameters kunnen worden aangepast.
U kunt uw gereedschapsvoorinstellingen ook opslaan en laden.
• Schildergereedschappen
Vertex schilderen met kleur, ruwheid en metaalachtigheid.
Ook kunt u eenvoudig al uw materiaalvoorinstellingen beheren.
• Lagen Leg
uw beeldhouw- en schilderbewerkingen vast in afzonderlijke lagen, zodat u ze gemakkelijker kunt herhalen tijdens het creatieproces.
Zowel de beeldhouw- als schilderveranderingen worden vastgelegd.
• Beeldhouwen met meerdere resoluties
Schakel heen en weer tussen meerdere resoluties van uw mesh voor een flexibele workflow.
• Voxel remeshing
Remesh snel uw mesh om een uniform detailniveau te krijgen.
Het kan worden gebruikt om aan het begin van het creatieproces snel een ruwe vorm te schetsen.
• Dynamische topologie
Verfijn lokaal uw mesh onder uw penseel om een automatisch detailniveau te verkrijgen.
Je kunt zelfs je lagen behouden, omdat ze automatisch worden bijgewerkt!
• Decimeren
Verminder het aantal polygonen door zoveel mogelijk details te behouden.
• Gezichtsgroep
Segmenteer uw mesh in subgroepen met het gereedschap Gezichtsgroep.
• Automatisch UV-uitpakken
De automatische UV-uitpakken kan gezichtsgroepen gebruiken om het uitpakproces te controleren.
• Bakken
U kunt hoekpuntgegevens, zoals kleur, ruwheid, metaalachtigheid en kleinschalige details, overbrengen naar texturen.
U kunt ook het tegenovergestelde doen, door textuurgegevens over te brengen naar hoekpuntgegevens of lagen.
• Primitieve vorm
Cilinder-, torus-, buis-, draaibank- en andere primitieven kunnen worden gebruikt om snel nieuwe vormen helemaal opnieuw te beginnen.
• PBR-weergave
Standaard prachtige PBR-weergave, met belichting en schaduwen.
Je kunt altijd overschakelen naar matcap voor een meer standaard schaduw voor beeldhouwdoeleinden.
• Nabewerking
Schermruimtereflectie, scherptediepte, omgevingsocclusie, toonmapping, enz.
• Exporteren en importeren
Ondersteunde formaten zijn onder meer glTF-, OBJ-, STL- of PLY-bestanden.
• Interface
Eenvoudig te gebruiken interface, ontworpen voor mobiele ervaring.
Maatwerk is ook mogelijk!
remesh: quad remeshers behouden nu verborgen gezichten
voxel: repareer voxel remesh wanneer verborgen gezichten aanwezig zijn
voxel: fix crash die soms optreedt als gevolg van lagen
smooth: voeg vloeiendheid van schermschilderingen toe als de verfintensiteit groter is dan 100 procent
laag: repareer samenvoeglogica (voxel, join )
: gebaar met één tik repareren wanneer de toolbox niet verborgen is
gizmo: crash repareren bij vertex die een mesh transformeert naast een primitieve
gif: ondoorzichtige gif-generatie repareren
render: update van de DOF-focus met één druk op de knop repareren
gebaar: tube-bewerking met de vinger was mogelijk, zelfs als dat niet zou moeten
grid: verbeter de anti-aliasing van het raster
profiel: probleem met curvevoorbeeld oplossen met vooraf ingestelde vervangingsfunctie
profiel: de knop voor het verplaatsen van de map werkte niet altijd
herhaal: verbeter de oriëntatie van de gizmo bij gebruik van snap
stylus: repareren dat het potlood niet van de aanwijzer afwijkt bij het vormgeven van
draaipunt: verbeter het draaipunt van de buis en het herhalingsknooppunt van de curve bij gebruik van de snapoptie
bake: crash repareren als object een instance is
opnieuw projecteren: crash repareren als object instance is
splitsen: regelsplitsing repareren
autosave: corruptie repareren bij automatisch opslaan tijdens een achtergrondbewerking (decimate, voxel remesh)
shortcut: conflicten tussen sub- en camerasnelkoppelingen repareren
repeat: curve herhalen met draaien corrigeren (1 handler-modus)
insert: invoegoriëntatie corrigeren indien onderliggende matrix is omgedraaid
invoegen: vaste invoegoriëntatie als onderliggend materiaal omgekeerd ruimen heeft ingeschakeld
trim: repareer crashes
repeat: repareer prestaties bij het valideren van veel instanties
bake: corrigeer inbakeren voor objecten met grote begrenzingsvakken
obj: repareer vertex kleurruimte selector
stroke: add randomize optie
interface: splits stroke opties in submenu
save: opslaan nieuw bestand was verkeerd openen van een project pop-up
laag: beschadigde laag repareren bij beeldhouwen met offset groter dan één
stylus: repareer stylus werkt niet voor lichte/primitieve bewerking wanneer stylus alleen beeldhouwen optie wordt gebruikt
plek: schuifregelaar voor intensiteit ontbrak in contextuele pop-up
schaduw: objecten zonder schaduwvorming worden nu genegeerd op schaduwkaart maximaal bereik precisie
schaduw: pas de resolutie van de schaduwkaart aan afhankelijk op het aantal schaduwen (min 512, max 1024)
verf: voeg ruwheid en metaal toe slot voor lijnschilderen
: voeg een optie toe om een nieuw knooppunt te injecteren op de gizmo-positiescène
: schaal en scheefheid genegeerd bij het toevoegen van een knooppunt op de gizmo-positie
bakken: algehele kwaliteit verbeteren
bakken: dekking toevoegen bakken (van maskergegevens)
licht: contextueel paneel toevoegen voor sneller aanpassen
licht: temperatuur repareren kleurruimte
herhalen: kromme opslaan in sommige gevallen
repareren herhalen: voorkomen dat gizmo- en repeater-widgets beide tegelijkertijd zichtbaar zijn
...
gltf: fix export
beroerte: verbonden topologie beschouwt nu masker als niet-verbonden topologie
gizmo: verwijder de wereldknop voeg in plaats daarvan een reset toe uitlijnen op de spilmodus
gizmo: voeg pin-modus toe (pivot blijft stil wanneer u tussen objecten wisselt)
curve: uitlijnfunctie voor repeatercurve
decimeren: kwaliteit moet consistent zijn, ongeacht de mesh-coördinaten schaalinterface
: repareer duplicaat annuleerknop
gltf: repareer textuur die niet correct wordt geëxporteerd
heightmap: verbeter de exportkwaliteit van renderen wanneer de debug heightmap-optie is ingeschakeld
...
-bestand: nieuw intern bestandsformaat, .nom in plaats van glb.lz4 (gecomprimeerd lz4), zou sneller
materiaal moeten zijn: repareer uitzendkanaal
materiaal: intensiteitsschuifregelaar toevoegen voor uitzendend kanaal
materiaal: alfakanaal negeren voor textuurvoorbeeld (behalve voor kleurslot)
textuur: mipmap vaste
textuur opslaan: metaalheid correct opslaan als ruwheid niet aanwezig is (en vice versa)
dynTopo: probeer scherpe randen te behouden intact bij het decimeren
van dynTopo: driehoeken die niet meervoudig zijn, zouden niet meer moeten verschijnen als het oppervlak meervoudig is
...
bestanden: fix obj export (texturen)
bestand: repareer extern glTF- en STL -laadbestand
: repareer kritieke bug (crash bij het laden wanneer nomad-bestanden in de Nomad-map worden gedropt)
uv: overschakelen van half float naar gekwantiseerd 16-bits geheel getal (betere kwaliteit)
masker: maskerextract behoudt nu materiaal en symmetrie draaiinterface
: offset menupaneel als de zijwerkbalk een tweede kolom vereist ( gizmo pivot, snap angle, enz.)
android: import-pop-up kan nu meerdere bestanden laden
light: fix vierde licht dat wordt genegeerd
render: repareer bug bij het toevoegen van een licht in bepaalde omstandigheden
primitief: fix crash bij valideren van gespiegelde doos en bol als Debug Primitive UV's is geactiveerd
insert: fix rotatie-interactie wanneer het object heeft een aangepaste gizmo en is geen gecentreerde
textuur: ondersteuning voor alleen-lezen (niet bewerken) texturen van obj (voortplanten) en glTF
bestand: crash repareren bij opslaan van model met UV's
...
uv: kleine randen automatisch samenvouwen zodat het uitpakken van uv meer kans van slagen heeft
interface: houd de kleuren van stippen en cirkels bij het beeldhouwen van
omtrek: repareer artefacten bij gebruik van omtrek op een gaas met verborgen gemaskeerde gebieden
trim: repareer zeldzame crash bij gebruik van vlak trimmen
voxel: repareren crash bij het opslaan van een bestand net na een voxel-remesh in bepaalde toestand
hoogtekaart: kleurruimte corrigeren
interface uit: herstel de knop die verkeerd is geselecteerd bij het scrollen linkerpaneel (bijv. invoegen, bijsnijden)
veeg: herstel gedrag wanneer symmetrie is geactiveerd
misc: herstel crash bij openen van het verfmenu na het toevoegen van primitieve
stats: klik op stats samenvatting om te schakelen tussen "show all" en "show selection"
trim: fix line cut wanneer symmetrie wordt gebruikt
insert: fix initiële positie bij het toevoegen van primitief (vergelijkbaar met kloonmodus)
insert: gebruik gizmo als ankertransformatie om uit te lijnen met oppervlak normaal (als gekloond object een aangepaste gizmo heeft)
transformatie: gebruik aangepaste spil voor rotatie/schaal (die van de gizmo)
transformatie: aangepaste gizmo-spil wordt automatisch bijgewerkt bij gebruik van transformatietool
gizmo: schaal 2-dimensionale handlers toevoegen
...
invoegen: repareer de kloonfunctie die het schilderij niet behoudt bij het valideren van het object
bijsnijden: probleem met symmetrie + lijnmodus
oplossen , en in sommige gevallen ook mogelijke crash split: crash repareren in sommige gevallen
snapcube: lang indrukken om weergave te vergrendelen (pan nog steeds toegestaan)
decimering: algoritme verbeteren (minder rekbare driehoeken, vooral bij vlakke oppervlakken)
primitief: spiegeling repareren (niet-uniforme schaal met constante dichtheid uitgeschakeld)
render: kleurbanden herstellen veroorzaakt door frameaccumulatie of export renderen (geen achtergrond)
...
android: grafische problemen oplossen met sommige Android-apparaten
topologie: decimeringsfunctie toevoegen
topologie: kleine aanpassing aan voxel-remeshing om zeer kleine quads te vermijden (spiky smooth, enz.)
mirror: repareer "links naar rechts" opnieuw ...
transformeren: behoud een consistente volgorde voor het opwinden van het gezicht bij gebruik van negatief schaalmateriaal
: voeg een optie voor flip-culling toe
masker: los extractproblemen op (ongewenste gezichten verschijnen met objecten met randen)
invoegen: fix crash bij insert primitieve
trim: fix crash met lijn trimmen
...
tool: fix tool radius
solo: fix bug (selectie van verborgen object in de viewport)
bron: repareer achtergrond/omgeving add-knop wordt verwisseld
render: fix referentie-achtergrond verdwijnt in sommige gevallen (breking + background env)
render: tweezijdige optie werd soms genegeerd met brekingsmateriaal
render: render png export heeft nu anti-aliasing alpha
render: repareer render png export portretmodus is niet consistent
interface: toolbox slepen en neerzetten was te gevoelig (afstandsdrempel is verhoogd)
bestand: repareer beschadigde glb-export (dit gebeurt soms wanneer er geen licht zichtbaar is)
...
android: verlaag camerasnelheid
materiaal: voeg breking (opaciteit) toe
materiaal: verhoog de maximale additieve waarde (handig met bloom+tonemapping voor glow-effect)
materiaal: voeg geditherde schaduw toe voor transparantie meshes
render: voeg puntlicht toe (op dit moment echter geen schaduwvorming)
postproces: tweak bloom-effect (rode/groene/blauwe kanalen zenden nu dezelfde hoeveelheid bloom uit)
postprocess: optie kleurgradatiecurve
...
tube: control radius voor elk controlepunt
matcap: fix “use global matcap” optie
gizmo: fix pivot wordt genegeerd wanneer symmetrie is ingeschakeld
transform: fix pivot wordt genegeerd wanneer symmetrie is ingeschakeld
mirror: primitive mirroring fixed wanneer niet-uniforme schaal wordt gebruikt
ondoorzichtigheid : negeer de ondoorzichtigheidswaarde wanneer mesh ondoorzichtig is
android: crash repareren bij het importeren van grote bestanden
soepel: intensiteitsvermenigvuldiger voor sneller vloeiend
glad: laat
materiaal van het type sleepstreek zien : voeg aanvullende transparantiebronnen toe
: voeg minimale mapondersteuning toe (alfa's / achtergronden / matcaps / hdris / projecten)
bestand: verbeterde ondersteuning voor grote bestanden (> ~ 2GB ongecomprimeerd)
alfa: optie middelpuntwaarde toevoegen om tegelijkertijd negatief en positief beeldhouwen mogelijk te maken
primitief: project op bol repareren optie
pipet: materiaalkiezer werkt nu met primitieve
objectbuis: verbeter het algoritme voor het aanpassen van de curve (curve naar pad)
file: fix ondoorzichtigheid wordt niet correct geladen
file: fix glb loading wanneer het niet-sculptable transform (oude modellen) detecteert
flip: symmetry flip-optie behoudt nu mesh name
clone: fix primitive cloning
renderen: voeg kwaliteit / prestatie-opties toe voor SSR / SSAO / DOF
renderen: corrigeer transparantie met backface uitgeschakeld
renderen: fix AO voor kleine scènes
renderen: voeg kromming postprocessmasker toe
: fix crash bij openen snelle verf paneelmenu en begin
masker maskeren: voeg gravure / embossing feature toe
masker: voeg negatieve dikte toe
over: url's kunnen nu geopend worden
achtergrond: voeg dekking slider toe
background: basisachtergrond is altijd ondoorzichtig bij het aanpassen van de overlay-waarde
paint: voeg niet-geaccumuleerd gedrag toe
enz.
masker: voor een enkel object met meerdere losgekoppelde onderdelen, tik je gewoon op een onderdeel om het te maskeren / ontmaskeren
paint: fix en verbeteringen aan kwaliteitsgizmo
: geen vervaging bij het bewerken van pivot
gizmo: de vertaalpijlwidget begint in het midden van de gizmo-
interface: invoertekst markeert de tekst standaard
interface: materiaalvoorbeeld met verkeerde belichtingsinterface
: vereenvoudig de selectie van meerdere objecten door de selectievakjes ingedrukt te houden en te slepen.
android: fix toetsenbordondersteuning
dynamisch: fix constante detail schuiflaag
: fix opname bij gebruik van aangepaste pivot
trim: herprojecteer gat voor betere kwaliteit
Verbeter de verbeteringen van de productervaring.
gizmo: bewerk aangepaste pivot-
gizmo: kan worden gebruikt met meerdere objecten
gizmo : verbeter gizmo UX (voeg "camera view" vertaling toe en maak is gemakkelijker om mee te werken)
masker: schakel zichtbaarheid in
masker: "splitsen" en "extraheren" -functies behouden nu lagen en schilderen
masker: "splitsen" en "extraheren" hebben nu meer opties ("vulgat" versus "extractiedikte" versus "geen")
masker: crash repareren bij gebruik van de maskerknoppen zonder selectiebestanden
: repareer STL-exportbestanden
: obj-import is robuuster
... etc
- fout / crash repareren bij het opslaan van projecten met primitief
- crash repareren bij maskersplitsing
- gizmo-grootte
Eerste release 1.18.